یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
44

حوزه/ یک زوج طلبه پاکستانی با برپایی غرفه فرهنگی با محوریت معرفی شهدای پاراچنار به دنبال ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران به ویژه شیعیان مظلوم این منطقه در مسیر پیاده روی نجف به کربلا هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه اربعین حسینی مسلمانان از کشورهای مختلف خود را به مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلا می‌رسانند و ندای لبیک یا حسین را سر می دهند و بدین وسیله آمادگی خود را برای ظهور حضرت حجت(علیه السلام ) آماده می‌کنند. در این بین شیعیان پاراچنار که در حصار تکفیری های متعصب به سر می برند سال ها است برای حضور در مراسمات مذهبی با حمله های تروریستی مواجه می شوند.اخیرا یک کاروان از زوار حسینی در این منطقه مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

زرین فاطمه مطهری بانوی فعال فرهنگی و طلبه پاکستانی با اشاره به درد و رنج شیعیان پاراچنار در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه اظهار کرد: شهر پاراچنار در شمال غرب پاکستان قرار دارد و به قلب تشیع و کربلای کوچک و شعبه دوم جمهوری اسلامی ایران معروف است و تقریبا بیش از ۶۰۰ هزار شیعه‌ غیور اثنی عشری در این شهر زندگی می کنند.

روایت زوج پاکستانی حاضر در راه‌پیمایی اربعین از مظلومیت شیعیان پاراچنار

وی با اشاره به حوادث اخیر در ماه محرم در این منطقه افزود: تقریبا در دهه اول محرم اختلافی بر سر یک زمین میان دو نفر از شیعیان و تکفیری ها ایجاد می‌شود و به دنبال آن درگیری های گسترده بین دو گروه از روستاهای همجوار صورت می گیرد و ساکنان روستای تکفیری به سمت شیعیان حمله می کنند که در جریان این حادثه ۵۰نفر به شهادت رسیدند و ۲۰۰ نفر زخمی شدند. در جریان انتقال زخمی ها به سمت پیشاور و اسلام آباد از مسیر دشمنان اهالی پاراچنار عده ای به آمبولانس مجروحان حمله می کنند و این زخمی ها هم به شهادت می رسند.

وی ادامه داد : در حال حاضر در آستانه اربعین عده ای از مردم پاراچنار با مراقبت و اسکورت از راه شهر ژوب از شهرهای بلوچستان پاکستان به سمت مرز ایران راهی می شوند و در این میان دو موتور سوار به یکی از کاروان ها و اتوبوس حاملان زوار حمله کردند و عده ای متاسفانه زخمی شدند، اما قهرمانی و شجاعت راننده، دو موتور سوار تروریست دستگیر می شوند.

بانوی فعال فرهنگی با طرح سوالی در این خصوص گفت: اما سوالی که از دولت پاکستان داریم این است چرا آنها به این حوادث واکنشی نشان نمی دهند و برای تامین امنیت راه ها یک فرودگاه برای ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان پاراچنار در این منطقه تاسیس نمی کنند.

روایت زوج پاکستانی حاضر در راه‌پیمایی اربعین از مظلومیت شیعیان پاراچنار

وی با اشاره به ضرورت معرفی مظلومیت مردم این منطقه در مسیر پیاده روی اربعین گفت: امسال من و همسرم به همراه ۴ فرزندم تصمیم گرفتیم موکبی با موضوع شهدای پاراچنار در مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا کنیم، اما از آنجا که ما هر دو طلبه هستیم و از اول تا ۲۶ محرم مشغول تبلیغ در مناطق محروم بودیم، نتوانستیم به طور مستقل این موکب را راه اندازی کنیم اما در عمود ۷۰۰ یک موکب به ما غرفه فرهنگی در فضای ۵ در ۳ داده تا به معرفی شهدای پاراچنار بپردازیم و با شربت از زوار پذیرایی کنیم.

مطهری تصریح کرد: در واقع امسال میخ خیمه شهدای پاراچنار را زدیم، تا ان شاءالله سال آینده با کمک های مردمی یک موکب مختص پاراچناری ها برپا کنیم و از آنجا که مردمان این منطقه جز زبان پشتو زبان دیگری بلد نیستند و متاسفانه سال گذشته حدود ۱۰ پاراچناری در ایام اربعین از دنیا رفتند که یک کودک شش ماهه از جمله آنها بود از این رو لازم است برای تامین آسایش و خدمات رسانی به آنها چنین موکبی تاسیس شود و یک کلنیک و داروخانه کوچک نیز در کنار آن برپا شود.

وی در پایان گفت: ما از همه مردم ایران و شیعیان جهان برای برپایی این موکب درخواست کمک داریم و امیدواریم در آینده درشهر قم یک حسینیه برای پاراچناری ها نیز تاسیس کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha